Probleem exchange gebruikers in combinatie met Outlook
Updates
Microsoft heeft besloten om Basic authenticatie uit te schakelen, maar had in oktober aangegeven dat dit alleen voor Office365 zou gelden.
Via Microsoft heb je toegang tot een connectivity test, die te vinden is op https://testconnectivity.microsoft.com/tests/Eas/input.
Telkens als we deze test uitvoerden met een test- of werkend account, werd aangegeven dat de connectivity gemaakt kon worden.
Echter, zonder aankondiging heeft Microsoft ook besloten om Basic authenticatie voor bijvoorbeeld Exchange ActiveSync uit te schakelen.
We denken dat Microsoft ervoor heeft gekozen om Basic authenticatie uit te schakelen binnen Outlook clients in de Outlook-patch die twee weken geleden is uitgebracht.
Hierdoor kregen klanten die last van een continu login prompt en na het invullen van de correcte gegevens, dat deze terug bleef komen.
Wij hebben daardoor de volgorde van authenticatie op onze exchange servers aangepast van Basic authenticatie naar Encrypted authenticatie om het probleem van de login prompt op te lossen.
Tot nu toe is het probleem niet meer teruggekomen.
Wat vragen we van jou:
Om dit probleem op te lossen binnen jouw Outlook cliënt, dien je een nieuw profiel aan te maken. Je kunt een nieuw profiel aanmaken door de instructies te volgen op de volgende pagina: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-outlook-profiel-maken-f544c1ba-3352-4b3b-be0b-8d42a540459d
Nadat je een nieuw profiel hebt aangemaakt, kun je het account weer opnieuw configureren conform de handleidingen op https://sqr.nl/support/hosted-exchange-pro-instellen/.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op 072-7513406, per mail op support@sqr.nl of via de chat op onze website
Helaas is er momenteel vanuit Microsoft nog geen oplossing om dit probleem tegen te gaan.
Wel hebben wij een oplossing bedacht die er voor zorgt dat je weer gebruik kan maken van je Exchange account in Outlook.
Lees de stappen op onderstaande pagina daarom goed door om er voor te zorgen dat je dit kan oplossen eventueel kan je dit door je systeembeheerder laten doen
https://sqr.nl/support/exchange-in-combinatie-met-outlook-voor-windows/
Zover wij op dit moment kunnen inschatten kunnen wij het verbindingsprobleem aan onze kant niet oplossen en betreft het een probleem aan de kant van Outlook. De verbindingsproblemen kunnen bij sommige gebruikers helaas nog optreden.
Er zijn meerdere manieren om het verbindings probleem aan te pakken:
- Door de update die Microsoft beschikbaar heeft gesteld te installeren (zie deze pagina van Microsoft
- Alle account gegevens van jouw exchange mailbox verwijderen uit de windows credential manager. Zie hiervoor dit ondersteunings artikel van Microsoft. Hierna voeg je de Exchange mailbox opnieuw toe aan Outlook met behulp van deze handleiding
- Upgraden naar een nieuwere versie van Outlook versie. Outlook versies nieuwer dan Outlook 2016 ervaren geen problemen. Hierna voeg je de Exchange mailbox opnieuw toe aan Outlook met behulp van deze handleiding
Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij dit delen.
De verbindingsproblemen lijken het gevolg van een kritiek lek in de Windows-versie van Outlook 2013 en 2016. Deze zogenaamde zeroday word in de praktijk misbruikt om te authenticeren bij andere systemen en Microsoft heeft inmiddels een patch uitgebracht.
De synchronisatie tussen de Windows versie van Outlook en onze Exchange services is in sommige gevallen pas weer mogelijk nadat Outlook bijgewerkt is met de door Microsoft uitgebrachte patch.
Achtergrond informatie omtrent dit lek is te vinden in dit artikel van Tweakers.net en op deze pagina van Microsoft.
Volg de stappen hieronder om Outlook van de nieuwe updates te voorzien:
- Sluit Outlook en open een andere Office programma zoals Word of Excel
- Ga naar Bestand / File
- Ga naar Office-account / Office Account (linksonder)
- Klik op knop Bijwerk opties / Update Options naast Office-updates / Office Updates
-
Klik op Nu bijwerken / Update Now
Vergeet na het updaten van Outlook niet om Outlook opnieuw op te starten.
Voor de techneuten, je kunt ook deze oneliner gebruiken om Outlook bij te werken:
"C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ClickToRun\OfficeC2RClient.exe" /update user
Onderaan deze pagina van Microsoft zijn directe linkjes naar de beveiligingsupdates voor Outlook 2013 en Outlook 2016 te vinden.
Onze tests wijzen uit dat het installeren van de beveiligingsupdates niet voor alle klanten het probleem oplost en dat een herstart van de computer in sommige gevallen het probleem laat terugkeren.
Zodra wij meer informatie hebben zullen wij dat zo spoedig als mogelijk hier delen.
De mogelijke oorzaak lijkt gevonden, aan de implementatie van de oplossing wordt hard gewerkt.
Klanten die op dit moment via Outlook geen verbinding kunnen maken met hun e-mail omgeving kunnen wél gebruik maken van de online Outlook omgeving: https://outlook.exchange-login.net/
Momenteel is er een probleem dat Outlook gebruikers in combinatie met hun Exchange mailbox geen verbinding kunnen maken.
Onze engineers hebben het probleem in onderzoek.
← Terug