Netwerk storing

Incident E-mail Spam Filter Service Zimbra Open Source Hosted Exchange Website servers web103 web104 web343 Windows website servers web4.windows web5.windows de Hosting.NL website Mijn Hosting dashboard
2023-01-27 16:07 CEST · 3 uren, 9 minuten, 19 seconden

Updates

Post-mortem

Afgelopen vrijdag was een deel van onze diensten onbereikbaar als gevolg van een storing in ons netwerk. De storing ontstond rond 16.03 uur en duurde tot 17.33 uur en in sommige gevallen tot 19.17 uur.

Meerdere servers, mailboxen, maar ook onze website en Mijn SQR waren gedurende deze tijd onbereikbaar. Onze netwerkspecialisten hebben hard gewerkt om de storing te verhelpen en om zeker te zijn dat alles weer goed werkte. Vervolgens is er een gedetailleerd onderzoek geweest naar de oorzaak van deze storing.

De storing werd veroorzaakt door een onverwachte fout in het netwerk die voortkwam uit specifieke netwerkberichten. Onze specialisten hebben deze fout verholpen door bepaald verkeer te verwijderen en extra filters toe te voegen om herhaling te voorkomen. Hierdoor was ons netwerk hersteld en waren alle diensten weer bereikbaar.

Onze oprechte excuses voor dit incident en de downtime die het heeft veroorzaakt. Mocht je nog vragen hebben, dan is onze klantenservice bereikbaar via e-mail, chat of telefonisch op 072 751 34 06 tijdens kantooruren.

januari 31, 2023 · 14:42 CEST
In onderzoek

Alle systemen zijn stabiel. Wij blijven de situatie in de gaten houden maar beschouwen dit incident nu als opgelost.

Graag maken we van de gelegenheid gebruik om via deze weg alvast onze excuses aan te bieden voor het ontstane ongemak. Wij begrijpen hoe enorm vervelend een incident als dit is en hoeveel impact het heeft.

Wij zijn blij dat onze netwerk engineers uiteindelijk de ‘root caus’ gevonden hebben. Wij komen op een later moment per e-mail terug met aanvullende informatie.

januari 27, 2023 · 19:58 CEST
In onderzoek

De ‘root cause’ is gevonden en de connectiviteit naar de resterende systemen is hersteld. We zijn, en blijven, aanvullende controles doen om alles systemen te controleren.

januari 27, 2023 · 19:34 CEST
In onderzoek

We zien positieve signalen met betrekking tot de beschikbaarheid van services, maar we zetten de seinen nog niet op groen en monitoring de situatie aandachtig.

januari 27, 2023 · 19:21 CEST
In onderzoek

Het Hosted Zimbra platform stond ten onrechte als ‘online’ genoteerd en is op dit moment helaas ook niet bereikbaar.

januari 27, 2023 · 18:45 CEST
In onderzoek

Onze engineers on én off site werken op dit moment nog heel hard om alle openstaande problemen op te lossen. Helaas zijn veel services op dit moment nog niet stabiel. Ook sommige servers die op deze pagina aangemerkt staan als ‘bereikbaar’ ervaren problemen als gevolg van haperende DNS resolving.

januari 27, 2023 · 18:43 CEST
In onderzoek

We zien her en der positieve signalen, sommige services zijn weer deels beschikbaar. We zijn er helaas nog niet, een en ander is op dit moment nog niet stabiel.

januari 27, 2023 · 17:37 CEST
In onderzoek

We hebben te maken met een hardnekkig incident. We zijn met man en macht aan het werk om deze storing op te lossen. Helaas is er op dit moment nog geen zicht op een oplos tijd.

januari 27, 2023 · 17:04 CEST
In onderzoek

Onze engineers hebben de vermoedelijke oorzaak van dit incident achterhaald en zijn de mogelijkheden om dit zo snel als mogelijk op te lossen aan het onderzoeken.

januari 27, 2023 · 16:38 CEST
In onderzoek

Deze melding was ten onrechte gekoppeld aan alle omgevingen. Ter verduidelijking betreft dit incident de volgende omgevingen:

  • web4.windows
  • web5.windows
  • web103.shared
  • web104.shared
  • web343.shared
  • Hosted Exchange
  • de website SQR.NL & MIJN.SQR.NL
  • de uitgaande SMTP relay van SpamExperts
januari 27, 2023 · 16:35 CEST
Incident

Wij ervaren op dit moment een grote storing. Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. Volg dit bericht voor verdere updates.

januari 27, 2023 · 16:08 CEST

← Terug